Leaf jest pierwszym samochodem elektrycznym firmy Nissan, który wszedł do masowej produkcji - 22 października 2010r.
Pakiet akumulatorów Nissana Leaf
Nissan Leaf wyposażony jest w pakiet akumulatorów litowo-jonowych, który wystarczy do pokonania ponad 160 km na jednym ładowaniu.
W zależności od warunków na drodze oraz sposobu jazdy, zasięg auta może wynosić od 75 do 220 km na jednym ładowaniu.
Energię elektryczną będzie można uzupełnić podłączając samochód zarówno do standardowych gniazdek jak i do stacji szybkiego ładowania.
Prędkość maksymalna pojazdu przekracza 140 km/h.
Leaf jest wyposażony w zaawansowany system informatyczny, komunikujący się cały czas z centrum Nissana.
Dzięki temu pokładowa nawigacja może wyświetlać promień zasięgu oraz położenie terminali ładowania.
Oprogramowanie jest również w stanie oszacować, czy jesteśmy w stanie dotrzeć do celu (przy danym stanie naładowania akumulatorów).
Ponadto właściciel pojazdu będzie mógł zaprogramować godziny ładowania akumulatorów (np. włączenie o 23.00, kiedy energia elektryczna jest tańsza) i uruchomienie klimatyzacji (np. przed wyjazdem do pracy).
Dodatkowo system może poinformować nas o tym, że auto jest już naładowane - wysyłając wiadomość na telefon komórkowy.
Stan naładowania akumulatorów będzie można podejrzeć także w Internecie.
Nissan Leaf na niektórych rynkach jest wyposażony w system dźwiękowych ostrzeżeń dla pieszych Vechicle Sound for Pedestrians (VSP).
Głośnik umieszczony z przodu auta emituje dźwięki, dopóki samochód nie osiągnie 35 km/h.
Po przekroczeniu 35 km/h, VSP wyłącza dźwięk - ponowne uruchomienie głośnika nastąpi po zmniejszeniu prędkości do 25 km/h.
Nissan Leaf otrzymał tytuły European Car of the Year 2011 oraz World Car of the Year 2011.
Nissan posiada w swojej ofercie także atrakcyjne cenowo szybkie ładowarki CHAdeMO, za pomocą których można uzupełnić energię od 0 do 80% w około 30 minut.
|